Fejl ved overførsel af opdateringsfil

Hvis du modtager meddelelsen "fejl ved overførsel af opdateringsfil", mens du opdaterer virussignaturdatabasen, kan det skyldes en eller flere af følgende årsager:
  • En afbrydelse eller manglende Internetforbindelse.
  • Beskadigede data på et lokalt drev.
  • ESET-installationen er beskadiget.
  • Ødelagte filer på opdateringsserveren (spejlservermiljø).
  • Inkompatible opdateringsfiler (ved anvendelse af et beta ESET-produkt til overførsel fra en live opdateringsserver).
For at rette denne fejl skal du udføre følgende trin:
  1. Kontrollér, at din internetforbindelse er aktiv ved at besøge ESET's hjemmeside.
  2. Ryd opdateringscachen ved at udføre følgende trin:
    1. Åbn hovedprogramvinduet ved at klikke på ikonet ESET ved siden af systemuret eller ved at klikke på Start - Alle programmer - ESET - ESET Smart Security eller ESET NOD32 Antivirus.
    2. Tryk på F5 for at åbne vinduet Avanceret opsætning.
    3. I træstrukturen Avanceret opsætning skal du klikke på Opdater. Derefter skal du rydde opdateringscachen ved at klikke på Ryd....
    4. Klik på OK, og genstart computeren.
    5. Åbn hovedprogramvinduet, og klik på Opdater - Opdater virussignaturdatabase.
    6. Hvis du stadig modtager meddelelsen "Opdatering af virussignaturdatabasen mislykkedes", skal du gå til trin 3. Hvis ikke, er du færdig.
  3. Slet mappen Updfiles og mapperne Charon under %AllUsersProfile%\Programdata\ESET\ESET NOD32 Antivirus\.
  4. ESET Smart Security: Klik på Start - Denne computer, og naviger til C:\Programmer\ESET\ESET Smart Security.

    ESET NOD32 Antivirus: Klik på Start - Denne computer, og naviger til C:\Programmer\ESET\ESET NOD32 Antivirus.
  5. Slet alle em0**_32.dat-filer.
  6. Genstart computeren.
  7. Åbn hovedprogramvinduet ved at klikke på ikonet ESET ved siden af systemuret eller ved at klikke på Start - Alle programmer - ESET - ESET Smart Security eller ESET NOD32 Antivirus.
  8. Klik på Opdater i hovedmenuen, og klik på Opdater virussignaturdatabase. Hvis du stadig modtager meddelelsen "fejl ved overførsel af opdateringsfil", skal du gå til trin 9. Hvis ikke, er du færdig.
  9. Hvis ovenstående trin ikke løser problemet "fejl ved overførsel af opdateringsfil", skal du Afinstallere, genstarte computeren (VIGTIGT!) og geninstallere dit ESET-sikkerhedsprodukt.