Hvorfor opretter mit program ikke forbindelse til internettet


Både ESET Smart Security og ESET NOD32 Antivirus scanner for vira ved at analysere netværkstrafikken.

Som standard registrerer dit ESET-sikkerhedsprodukt automatisk programmer, der anvendes som internetbrowsere og e-mail-klienter og tilføjer dem til listen over programmer, der skal scannes. Dette kan medføre et tab af internetforbindelse eller andre uønskede resultater med programmer, der anvender netværksfunktioner, men som ikke er internetbrowsere/e-mail-klienter.

Dette kan rettes ved at justere indstillingerne for at sikre, at det ikke kun anvendes til internetbrowsere og e-mail-programmer:
  1. Åbn hovedprogramvinduet ved at klikke på ikonet ESET ved siden af systemuret eller ved at klikke på Start - Alle programmer - ESET - ESET Smart Security eller ESET NOD32 Antivirus.
  2. Tryk på tasten F5 for at åbne vinduet Avanceret opsætning.
  3. I træstrukturen Avanceret opsætning skal du klikke på Personlig firewall - Protokolfiltrering (for ESET Smart Security) eller Antivirus og antispyware - Protokolfiltrering (for ESET NOD32 Antivirus).
  4. Marker indstillingen Programmer, der er markeret som browsere og e-mail-klienter.
  5. I træstrukturen Avanceret opsætning skal du klikke på Antivirus og antispyware - Internetbeskyttelse - HTTP - Browsere og sørge for, at kun de programmer, du vil have scannet, er markeret. Almindeligvis er det kun nødvendigt at markere browsere (iexplorer.exe, firefox.exe osv.).
  6. I træstrukturen Avanceret opsætning skal du klikke på Antivirus og antispyware - E-mail-beskyttelse - POP3 - E-mail-klienter og sørge for, at kun de programmer, du vil have scannet, er markeret. Almindeligvis er det kun nødvendigt at markere e-mail-klienter (outlook.exe, thunderbird.exe osv.).
  7. Klik på OK for at gemme dine ændringer.